8 példa, hogy mivel tudod növelni a posztjaid organikus elérését.
Azaz, hogy juss el minél több követődhöz teljesen ingyen.

Gyakran visszatérő probléma az ügyfeleimnél, hogy a Facebook posztjaiknál a like -okon kívül, hogyan érjenek el reakciót a követőiknél.
De mielőtt belemennénk a megoldásba, érdemes tisztázni, hogy miért is fontos bármiféle reakciót elérni, miért nem elég ha csak látják a tartalmunkat és a like -on kívül mi számít még reakciónak?

dominko_gabriella_blog_7.png

Ahhoz, hogy organikusan (hirdetés nélkül) minél több követőhöz eljusson a tartalmunk, lényeges, hogy csináljunk valami olyat, ami reakciót vált ki az emberekből. 

Vagyis, hogy minél több like -ot, de még inkább, minél több hozzászólást, megosztást  és rákattintást kapjon a bejegyzésünk. Mert ebben az esetben az algoritmus azt érzékeli, hogy olyan a tartalmunk ami fontos (érdekes) az embereknek és ezért még több követőnek mutatja meg. Magyarán, több komment (megosztás, kattintás, like) nagyobb elérés.

Nézzünk néhány gyakorlatban kipróbált és működő tippet (példát), amire szeretnek és szoktak is reagálni a követők. 

1.) Kérdések, ha a képre van szerkesztve, hogy szembetűnőbb legyen! Amikor ezt alkalmazod arra figyelj, hogy valamilyen módon kapcsolódjon a márkádhoz az a kérdés amit felteszel. És ha lehet ne eldöntendő legyen, vagyis ne lehessen egy egyszerű igen-nem válasszal megúszni. Például ha edzőtermed van megkérdezheted, hogy hetente hány alkalommal és melyik napszakban járnak szívesen edzeni?

2.) Néha az is érdekes… és ha nagyon az elején vagy, (mert még nem szokták meg a követőid, hogy Veled simán kommunikálhatnak) indíthatsz szavazást is, pl., körömstúdiód van és ezen a héten kell leadnod a rendelést így megkérdezed, hogy szerintük a piros színű vagy a pink lakkokból rendelj többet? Persze érdemes saját képpel (jó minőségű fotóval) indítani a szavazást!

3.) Csinálhatsz olyat is, hogy leírsz valami bakit, amit mostanában elkövettél, (lehetőleg legyen vicces a dolog). Például telefonokat és kiegészítőket árulsz és elmeséled, hogy a minap amikor egy nyomtatott brossúra apóbetűjét akartad elolvasni, automatikusan ki akartad nagyítani a hüvelyk és a mutató ujjad segítségéve, (:-) velem megtörtént… mármint a nyomtatott anyagon a nagyítási kísérletem!!!) és felteszed a kérdést, hogy kinek milyen baki volt mostanában a szakmájával kapcsolatban? Majd megkéred őket, hogy  írják meg kommentben, had legyen vidámabb tőle a mai nap.

4.) De ha olyan üzleted van amihez országos szinten (vagy akár a határokon túl) gyűjtesz követőket, megkérdezheted valami kapcsán, hogy Te hol laksz, honnan követsz minket, vagy honnan szoktál rendelni (pl. egy webshop esetén)?

5.) Ha személyiség fejlesztés, coaching a téma, vagy énmárkát építesz megkérdezheted, hogy  milyen könyvet olvas most, vagy mi volt eddigi  legmeghatározóbb könyv az életében? A kérdést megelőzve, Te is ajánlj valamit a követőidnek, hogy ne csak Tőlük várj hanem adj is. De ezt eljátszhatod filmekkel, utazással, étteremmel és akár a márkádhoz (vállalkozásodhoz) kapcsolódó termékekkel kapcsolatosan is. Csak értelemszerűen az adott dolog szerint átalakítva. 

6.) Vagy pl. az egyik kliensemnek divatárú üzlete van és megkértük a követőket, hogy ajánljanak valami jó és kíméletes mosóport meg öblítőt … záporoztak a kedves és jó szándékú ajánlatok. Ezt is érdemes egy sztoriba csomagolni, úgy hogy azért a termékeid ne szoruljanak ki a fókuszból.
Ebben az esetben  mi elmondtuk, hogy a 2019-es év színe a korall és milyen lényeges egy ruha esetében, hogy sokáig megőrizze a színét.  Viszont ehhez jó minőségű mosószerre és öblítőre van szükségünk. Majd erre fel megkérdeztük, hogy apropó tényleg kinek mi az ami bevált a ruháinál. 

7.) Ami magasan viszi a pálmát, amikor elárulsz egy kis kulissza titkot, tanácskéréssel fűszerezve, például hogy például most lesz a vállalkozásod 1 (2, 3, 4,)  éves és nincs ötleted, hogy honnan rendelj tortát,…  leírod, hogy milyet szeretnél stb.
Ezzel kommunikáltad, hogy már ennyi idősek vagytok és hogy milyen jófej főnök vagy, hogy tortát is veszel a munkatársaidnak, vagyis. erősíti a branded! Plusz, kommunikációra hívod a követőidet, azaz az algoritmus is azt érzékeli, hogy érdekes számukra amit megosztottál, vagyis még több embernek meg fogja mutatni!

8.) Tudtad, hogy általában nagyon szeretik a teszteket? Főleg ha egy kis humort (öniróniát) is tudsz bele csempészni.

Például: Rád melyik a jellemző ha az időről vagy annak hiányáról van szó?
(Pl.: jó kérdés ha óraboltod van de akár akkor is ha önfejlesztő trénerként dolgozol.)

  1. mindig rohanok
  2. nem szervezem túl magam
  3. rendszeresen tervezek de sose úgy alakul
  4. egyéb (éspedig?)

Rád melyik a jellemző  ha a sportról van szó?
(Pl.: ha sporttal kapcsolatos a márkád.)

  1. a sport kimerül nálam a meccs nézésben
  2. legtöbbször úgy kell levontatni magam az edzőterembe de kötelességből megcsinálom
  3. a sport feltölt és kikapcsol szívesen megyek
  4. fanatikus vagyok, ha véletlenül kimarad egy edzés napokig lelkiismeret furdalásom van 

Figyelj, hogy valahogy illeszkedjen a profilodhoz a tartalom, és onnantól csak a kreativitásod szabhat határt! Ebben az esetben javarészt betűket kapsz csak kommentbe, de néha jó, mert az emberek szeretik az egyszerű dolgokat és ez az!

Ha már kérdezel és választ is vársz, akkor legyen értelme! Mármint azon túl, hogy növeld az engagement eredményedet.
Például sok kérdés hozzásegíthet ahhoz, hogy jobban megismerd a célközönséged még többet megtudj a problémáikról vagy a dolgaikról és így könnyebben tudj megoldást kínálni számukra.
Ha ügyesen csinálod az ilyen jellegű, kicsit játékos posztok, segíthetnek feltérképezni a fogyasztóid véleményét, szokásait, igényeit.

Még két dolog;
Rengeteg ötletet és mintát lehetne még felsorolni, két dolgot viszont mindig tarts szem előtt. Ha eddig nem szokták meg Tőled, hogy “beszélgetsz” velük, akkor ne lepődj meg, hogy az elején nem tódulnak a kommentek. Idő kell míg megszokják és válaszolnak. Illetve tényleg azt kell érezzék, hogy Neked fontos az ő pl. véleményük és nem hagyod reakció nélkül a válaszaikat. A másik, hogy SOHA NE LÉGY SABLONOS még a válaszaidban se!

 

 

süti beállítások módosítása