3 nélkülözhetetlen kérdés, amit át kell gondolnod, ha jól akarsz posztolni a közösségi médiában!
Avagy sokszorozd meg a követőépítő erődet!

Van, hogy már mindent általad ismert trükköt bevetettél de semmi kézzelfogható eredménye nincs a Facebook  vagy Instagram posztjaidnak? Sok emberhez eljuttattad a hirdetéseidet, de valahogy nem azok a vásárlók jönnek akiket Te szeretnél?
Ne aggódj nem vagy egyedül de az biztos, hogy változtatnod kell!

dominko_gabriella.jpg

Van néhány kérdés amit gondolj át mielőtt feladnád!

Pár hete megkeresett egy nagyon szimpatikus hölgy, aki egy kisvárosban él és egy szállodában gyógymasszőrkén dolgozik. Azt szerette volna megtudni, hogy milyen lépéseket kell megtennie ahhoz, hogy minél előbb felfejlessze a vállalkozását annyira, hogy csak ezzel foglalkozhasson és felmondhasson a munkahelyén. 

Mielőtt nekivágtunk volna arra kértem, hogy fogalmazza meg, kiket szeretne a vendégkörében látni, azaz kiket szeretne a marketingjében megszólítani!

Erre egy rövid, tömör választ kaptam és egy széles mosolyt hozzá: mindenkit!

Halkan jegyzem meg ez egy nagyon gyakori válasz! Viszont ha sikeresen akarsz a social mediaban kommunikálni és előbb-utóbb pénzre szeretnéd váltani a jelenlétedet, akkor ennél szűkebb célcsoportot kell kialakítanod. 

Ha egy marketing-kommunikáció során mindenkihez szeretnél beszélni, akkor a vége az lesz, hogy senki nem fogja meghallani!

 

Segítségképp van három kérdésem amit alaposan át kell gondolj, ha jól meg akarod határozni, hogy kikhez akarsz beszélni!

 

1. Ismered a vásárlóidat?

 Ugye fontos, hogy pontosan ismered a termékedet? Na, legalább ilyen fontos, hogy pontosan ismerd  a vásárlódat is. Beszélgess velük, teremts alkalmat arra, hogy megismerd őket! Tegyél fel kérdéseket amire tényleg várod a választ és nem csak az a célja, hogy a Facebook algoritmusa több embernek megmutassa a kapott kommentek miatt a posztodat.
Mert ha megvan az a típust, akinek el szerenél adni, aki olyan, hogy szeretnéd a vendégeid (vevőid, ügyfeleid) között látni, annak sokkal könnyebben fogsz tudni kommunikálni. És ami még jobb, hogy ő is tudni fogja, hogy Neki szól az, amit mondasz.
Nyugodtan engedd szabadjára a fantáziádat, vegyél elő egy üres papírt és írd össze milyen tulajdonságokkal rendelkezzen a számodra ideális partner (vevő, vendég, páciens). Amikor ez megvan, rakd össze a Neki szánt mondandódat! Gondold  át vajon mit kell mondanod ahhoz, hogy a vásárlóddá váljon, úgy hogy közben ne a termékedet propagáld!

2. Tudod, hogy hol kommunikálj? 

 Sok vállalkozó gondolkozik még a mai napig is úgy, hogy őt nem érdekli a Facebook, vagy az Instagram. Nem érzi a fontosságát annak, hogy a marketingkommunikáció része legyen a közösségi média használata. Pedig ez egy nagyon nagy hiba lehet, főleg ha nem mérik fel, hogy hol vannak a vásárlóik!
Az, hogy Te hol kommunikálj az ügyfeleiddel / vásárlóiddal egy egyszerű tény dönti el… ott kell őket elérni ahol vannak. És a vásárlók (megrendelők, ügyfelek) bizony ott vannak a közösségi oldalakon!

Független attól, hogy mi a céged profilja és kiknek értékesítesz, a lényeg az, hogy a vásárlásról döntést hozók ott vannak e, -akár mint magán felhasználó, - a Facebookon az Instagrammon, YouTubon vagy akár a Pinteresten!?

Például beszélgettem egy hulladék szállító cég vezetőjével, mert hatékonyabban szerette volna használni az internetes felületeit. Amikor a Facebook jelenlét került szóba, úgy értékelte, hogy felesleges aktívan jelen lenni, mivel az Ő megrendelői általában cégek és nem Facebookon keresik a partnereiket. Mégis meglepődve nyitotta meg a Messenger üzeneteit, és látta a 9 db olvasatlan levelet, különböző árajánlatkérésekkel kapcsolatban. 

Nos mi is a tanulsága? Azért mert a partner (leendő partner) céged nem aktív a Facebookon, attól még az árajánlat bekérője, vagy a cég vezetője esetleg az ügyintézője viszont az és bizony manapság le is szokták ellenőrizni a social mediás jelenlétet is. 

3. Ismered problémájukat? 

 Amint megismered a célközönségedet, azt is tudni fogod, hogy mi a problémája és ha tudod a problémáját, sokkal könnyebben meg tudod fogalmazni azt a megoldást amit Te tudsz Neki ajánlani. Egyszerűbben fogalmazva,  sokkal könnyeben megtalálod mit mondj Neki!

Ha például van egy divatárú üzleted és a célcsoportod a 40 feletti hölgyek, akik szeretnek elegánsan öltözködni, akkor könnyen tudsz nekik olyan öltözködési tanácsokat adni - és ezzel bemutatni az üzletedben kapható ruhákat- amikkel el tudják takarni a súlytöbbleteiket, vagy előnyössé tudják tenni a napi megjelenésüket. 

Vagy egy másik példa,  mondjuk ügyvédként a válás a szakterületed…, ha összegyűjtesz a legtöbb esetben előforduló kérdéseket, amit idáig az ügyfeleidtől hallottál, és a posztjaidban válaszolsz rá, biztos lehetsz benne, hogy bizalmat építesz vele a meglévő és a leendő ügyfeleidnél. 
Amint megvan, hogy kikhez beszélsz, mi a problémájuk amire Te megoldást tudsz adni és az is világos, hogy hol (milyen platformon), egycsapásra gyerekjátékká válik az, hogy MIT mondj.

Összegezve, nagyon is lényeges, hogy kihez beszélsz, mert mindenkihez nem tudsz!
Ha tudod kihez, akkor tudni fogod hol találod meg Őt, és nem okoz gondot megoldást adni a problémájára. Szánj rá időt és ismerd meg a vásárlóidat! 
A fentiek ismeretében könnyebben összerakod a témáidat, amiről beszélni (írni, posztolni) szeretnél. Jobban tudsz olyan online vagy offline eseményekben is gondolkodni, amik hasznosak a követőid számára, vagyis megsokszorozódik a követőépítő erőd! 

 

süti beállítások módosítása