5 (+1) könyv amit érdemes elolvasnod, ha a közösségi médiában szeretnél márkát építeni.
A működő social media jelenléted alapjai, könyvekben…

Neked már sikerült felépíteni egy profitot hozó közösségi oldalt?
Akkor EZ NEM NEKED szól!!!!!!

Sajnos a magyar piac nem bővelkedik olyan sok írásos anyaggal a marketing piacon mint pl. az amerikai, de ha kezdő vagy azért itt is van néhány értékes tartalom számodra.Összegyűjtöttem Neked 5 magyar könyvet (magyar írótól, magyar piacra) amit érdemes elolvasnod, ha nem csak a saját fejed után akarsz menni a márkád (énmárkád) építése során. 

dc2fa67b-3fe3-41bd-9075-8862578eda74.jpeg

De mielőtt belevágunk kezdjül egy olyannal, ami nem a magyar piacra készült és nem magyar írótól. 

A +1 csemege azoknak szól, akik kicsit más szemmel akar látni közösségi média tartalmakat. Gary Vaynerchuk nemzetközileg elismert marketing szakember és a social media szakértőjeként tartja számon a piac. A laza szókimondó stílusáról ismert, (…és itt most nagyon óvatosan fogalmaztam :-)).Könyve  a Bal egyenes jobb horog, (Jab, Jab, Jab, Right Hook) 2013-ban jelent meg (nálunk csak 2017-ben), szóval biztosan van benne olyan amit Ő is már máshogy lát. 

Nem kell minden tanácsot, vakon követni, de nagyon jól rávilágít, hogy egy sikeres poszt mennyi minden apróságon múlik. Ha tényleg profitot akarsz generálni és nem csak a like gyűjtése a fontos, akkor bizony nem lehet ajtóstul rontani a házba. 

 És akkor következzenek a magyar könyvek: 
Mindjárt kezdésnek itt van A közösségi Média Nagykönyve -Klausz Melindától.

dominko_gabriella_blog3.jpgAnnak aki most kezdi az ismerkedést átfogó képet ad arról, hogy mi a közösségi média. Bizony nem csak a Facebook és az Instagram tartozik ide.
Tisztáz jó néhány alapfogalmat, amit érdemes ismerni, ha a marketingedet ezeken a felületeken is tervezed. Bevezet kicsit a generációkba és a közösségi média személyiségtípusaiba. Megismerheted, hogy milyen közösségi média platformok vannak és mik a jellemzőik, és milyenek a marketing lehetőségei. A közösség építés és a hirdetési alapelveket is elmagyarázza. 
Lesz olyan rész ami elsőre lehet soknak fog tűnni, de akkor ugord át és térj vissza ha a többi már rutinból megy.
Például fontos, hogy megismerd az oldalak promóciós szabályait, mielőtt olyan játékot indítanál, ami miatt kitiltana a Facebook, vagy megszüntetné az oldalad.

Ettől függetlenül sok helytelen hirdetés fut manapság is és amikor az ügyfeleim megkérdezik, hogy de az XY is így csinálta, akkor mi miért nem, mindig azt mondom, hogy attól még, hogy Ő így csinálja nem biztos, hogy jó! Azt gondolom inkább csináljuk rendesen és aludjunk nyugodtan, mit szabálytalanul és kockáztassunk. Nem ér annyit egy nyereményjáték sem! 
A könyv összességében tele van gyakorlati példával és érthető magyarázatokkal!

Ha ezzel megvagy jöhet a hirdetés.
Bár én az organikus (hirdetés nélküli) közösség építés híve vagyok, -ez nyilván lassabb, viszont tartósabb is-  de vannak olyan témák amik egyszerűen hirdetés nélkül nem tudnak életben maradni és növekedni. 
Amúgy is, amíg nincs egy alap és releváns követő táborod (akik nem a baráti és ismeretségi köröd) addig sajnos mindenképp szükség lesz rá.
Bár van jónéhány olyan kliensem, akiknél soha nem hirdettünk és így is egy nagyon szép, aktív, profitot hozó közösséget építettünk fel Nekik, de a kivétel erősíti a szabályt.

dominko_gabriella_blog_5.jpgHa hirdetés akkor Lévai Richard könyve a Hogyan készíts eredményes Facebook hirdetéseket 2.0. Arra azért felhívnám a figyelmedet, hogy ez a könyv sem az a kategória amit elolvasol és onnantól mindent értesz. Főleg akkor nem ha még soha nem hirdettél. El kell olvasni és szinte azonnal ki is kell próbálni, hogy teljes legyen a megértés. 


Ha ezzel is megvagyunk jöjjön egy lazább de NAGYON lényeges téma a brand vagy az énmárka építése.

dominko_gabriella_blog_4.jpgA 3. könyv A brand a lelke mindennek Mészáros Róbert-től. Elmondja Neked, hogy miért fontos egy erős brand kiépítése akkor is ha egy kicsi cég vagy vállalkozás vagy.  Bevezet a márkaépítés 5 alappillérébe. Érdekes utazás!



dominko_gabriella_blog_2.jpgA 4. egy személyes kedvencem mert az én életemben egy lényeges mérföldkövet tett le, és nagyon sok dologban visszaigazolt, Oravecz Nóra, Van egy ötletem című könyve.
Elmondja személyes és egyéb példákon keresztül, hogy hogyan építs énmárkát. Ír arról is, hogy “akár már egy minimális de aktív követő bázissal is pénzt tudsz keresni” ha jól csinálod.
Nóri azt mondja és én is ezt tapasztalom, hogy “Teljesen mindegy hányszor osztanak meg egy tartalmat, ha nincs mögötte egy személy, egy sztori, egy karakter  - valaki akivel azonosulni tudunk.”

dominko_gabriella_blog.jpgÉs végül, de nem utolsó sorban jöjjön az 5. könyv, Janata Kriszta, Szövegírás szenvedéllyel . Hatalmas segítség abban, hogy hogyan keltsd életre a szövegeidet, úgy hogy betalálj velük. Ez a könyv nem csupán olvasnivaló, de tele van gyakorlati feladatokkal ami segíti a megértést. 
Anno amikor elolvastam, nekem nagyon sok új témaötletet (is) adott ami folyamatosan ellát tartalmakkal.

 Az olvasott könyvek nem arra szolgálnak, hogy bemagold és mint annak idején a történelem órán, visszamond szinte szóról szóra.
Inkább kezd el kipróbálni és márkádra szabni a tanácsokat. 
A lényeg, hogy használd támpontnak és rakd bele magad mert enélkül üres marad az egész és nem fognak észrevenni a piacon. És Te is egy leszel a 100 másik márkából, aki csak arra jó, hogy megmutassam egy kezdőnek aki eljön hozzám tanulni, hogy NA ÍGY NE csinálja! 

Ha ez nem volt elég és szeretnél személyre szabott tanácsot kérni, fordulj hozzám bizalommal. Egy (szakértő) kívülálló könnyebben meglátja azt, ami amúgy ott az orrod előtt és nyilvánvaló…na de pont azért mert olyan közel van, nem látszik! 

süti beállítások módosítása