Akarod, hogy 2019-ben az egekbe szökjön a Facebook elérésed?
Nagy hiba ha csak a követők darabszáma érdekel!

2019-re tényleg elérhetnénk már oda, hogy mindenki megértse nem a like számít! Nem az a népszerűség fokmérője egy hivatalos Facebook, de akár Instagram oldal esetében, hogy hány követője van. A népszerűséget sokkal inkább az oldal aktivitása mutatja meg. (Aktivitás a posztokhoz kötődő organikusan elért, kommentek, megosztások, likeok, rá vagy átkattintások jelentik és mindig viszonyítani kell a követőszámhoz.)

dominko_gabriella.jpeg

A tartalom számít!

Az aktivitást az oldalon található érdekes tartalmak váltják ki a követőkből. Persze itt lehet hivatkozni a Facebook zerora, (2018-ban bevezetett új algoritmus, miszerint a felhasználó inkább az ismerősei által generált tartalmakat, interakciókat láthatja, vagy azt amire sűrűbben reagál. Vagyis a Facebook csökkentette az organikus elérést.) de higgyétek el ha érdekes, változatos, rendszeres és a célközönségedet érintő tartalmakkal töltöd meg az oldaladat napról- napra jobb eléréseket tudsz majd produkálni. Így egy olyan közösséget tudsz felépíteni, akik valóban forgalmat tudnak Neked majd generálni.

De milyenek ezek a tartalmak? Mitől válik népszerűvé egy átlagos vállalkozás Facebookon? Mi kell ahhoz, hogy kitűnjünk a zajos közegből?

Ha érdekel akkor mindenképp olvass tovább, mert hoztam neked pár tippet ami segíteni fog! 

Gyárts érdekes tartalmat

Ha rövid választ szeretnék adni az előbb feltett kérdésekre akkor azt mondanám, hogy ÉRDEKES tartalmakat kell gyártani. Természetesen nem akarlak ilyen könnyen lerázni, van azért ennél konkrétabb tippem is. 

Rendszeres posztolás

Az alapot mindenképp az adja meg, hogy rendszeresen posztolsz és van üzenete és értelme a kommunikációdnak. A folyamatosan a life- design vagy a selfiek esetlegesen a termékeid, az egy idő után unalmas. Legyen témád és tervezd meg előre, hogy mikor miről fogsz posztolni. Az ad hoc posztokra ott van a sztori funkció de a posztjaidnak legyen értelme. Ahhoz, hogy heti 4-5 témád biztosan legyen ismerned kell a vásárlóidat és az ő problémáikat. Mert ha ezeket beleszövöd és valamilyen módon azonosulni tudnak veled, már el is indultál a profi bizalomépítés útján. Sőt, ha mindezt,megfűszerezed egy csipetnyi öniróniával, azzal még magasabb szintre emelted az érdeklődést. Arra figyelj, hogy semmit ne vigyél túlzásba. Az önirónia ne vigye el a szakmaiságot és mindig tartsd meg a kellő - és itt ezt nyomatékosítanám, hogy KELLŐ alázatot. 

Óvakodj a sablonoktól 

Aztán az is fontos, hogy óvakodj a sablonoktól. Például sokan szeretik az okos /bölcs/pozitív idézeteket. Erre könnyen nyomnak egy like-ot az emberek sőt vannak akik a dolgozószobájuk falát is kitapétázzák vele. Nincs is ezzel semmi gond, csak tudd, hogy bármennyire csábító és látványos lehet a like -ok miatt az ilyen jellegű tartalom, hosszú távon nem hoznak eredményt. Hidd el mindenki fel tudja ütni a googlet, hogy egy- két jó gondolattal több legyen a napja. Ha nem adsz valami pluszt mellé semmi értelme ezeknek a posztoknak. A plusz meg csak kreativitás kérdése. Bevonni az idézetet egy játékba. Egy másik projektben megjelentetni az év 5 legnépszerűbb idézetes posztját, vagy valaminek a része az a sok idézet. Így talán ér valamit, de ha lehet én óva intelek tőle, ezt a módszert hagyd meg a konkurenciádnak!

Videós tartalmak

Nem csak a képes és írott tartalmakban kell gondolkodni, a videós tartalmakba igen is bele kell állni még akkor is ha nem vagy túl exhibicionista! És az is ide tartozik, hogy kerüld a máshonnan megosztott tartalmakat. Ha mégis NÉHA használod, akkor írj hozzá saját véleményt, gondolatot, vagyis adj okot követőidnek, hogy miért nézzék meg, miért olvassák el, hogy érthető legyen az, hogy miért osztottad meg. Na jó több miértet ma már nem írok le!!! :-)

Kulisszák mögötti tartalmak

Amit nagyon szeretnek az emberek amikor beengeded a kulisszák mögé a követőidet. Nézzük milyen kulisszák mögötti tartalmak lehetségesek. 

Például árut hoztál és kész csatatér az egész boltod, ami amúgy mindig rendezett és érezteted a posztban (ami lehet videó és fotós tartalom is), hogy elkelne némi segítség mert így éjfélre sem leszel kész! 

Vagy amikor rakod össze a blogodat de másfél óra után lefagy a géped és mivel nem mentettél rá időben, pedig tudod, hogy kellett volna…. nyilván elszállt és újra kellett írni!!! Ide jöhet az a vicces önirónia. 

Vagy amikor sokadszorra veszed újra a videó anyagodat és nem jön össze….ezzel beavatod, hogy bizony Te sem vagy tökéletes és nem megy mindig minden elsőre. 

De olyat is lehet, hogy pl. amikor megkötöttél egy sikeres szerződét, leírod, hogy milyen komoly előkészület, csomó munka és miegymás előzte meg, hogy ez most megvan. Csak ne feledd írj vagy mondj konkrétumokat, mert az általános dolgokról bárhol olvashat. 

Legyél a cég arca

Légy a céged vagy a márkád arca. Az emberek szeretik tudni, hogy kivel kommunikálnak és hidd el, hogy nem a gipsz jakab kft. a nyerő, vagy a fantázianeved, ami  amúgy a cégednek csúcs de szeretnék látni kinek a zseniét dicséri a projekt és az a Te esetedben, Te vagy! Ezért vállald fel! Megkönnyíti a tartalmaid szerkesztését is, ha Te vagy az arca a vállalkozásodnak. 

Kevesebb reklám

És az utolsó tipp mára, ami népszerűbbé fogja tenni a vállalkozói oldaladat, ha csak minden sokadik, - szám szerint a 8. -10. - posztban akarsz eladni. A többi tartalmad szórakoztasson, számoljon be a cégedet, márkádat érintő dolgokról, eseményekről, sikerekről. Adjon tippeket, tanácsokat, és ezáltal valami értéket a követői számára. 

Akkor csinálod jól, ha lassan, fokról fokra de a bizalmukba fogadnak és onnantól érdeklődnek irántad. Amikor várják a következő videós bejelentkezésedet, amikor megállítanak az utcán és gratulálnak a Facebook oldaladhoz. (Ezek megtörtént esetek…) Amikor a helyi és az országos TV megkeres, hogy riportot szeretnének csinálni Veled, mert látták az oldaladat és nagyon érdekesnek találnak. Amikor bemennek az üzletedbe és azt a ruhát akarják amit Te viseltél a múlt heti élődben. És végül amikor úgy hoz Neked plusz bevételt a dolog, hogy valójában mindeközben Te nem is nyomultál és nem is “saleseltél”. 

Na ilyen a jó és népszerű közösségi oldal. 

süti beállítások módosítása