3+1 poszt ötlet amivel megtöltheted az Instagram vagy Facebook oldaladat.
Ha gondot jelent, hogy mit posztolj akkor ez segíthet.

A márkák számára nagyon fontos, hogy rendszeres tartalmakkal fenntartsák a követőik figyelmét. Sajnos gyakori hiba, hogy a vállalkozók szakértelem nélkül ugranak bele az oldalépítésbe és ezáltal nem hozzák ki a maximumot - olykor még a minimumot sem - a közösségi média jelenlétükből.
Úgy kezelik az oldalt, hogy csak “valamit rakjunk ki ma is”, vagy Ó nem gond majd a feleségem (párom, asszisztensem, lányom) megoldja” címen vakrepülésbe kezdenek és így nyilván amit elérnek (általában) gazdaságilag nem értékelhető. (A like az gazdaságilag nem értékelhető tétel!)

dominko_gabriella_1.jpeg
Ennél sokkal bonyolultabb a profi és a bevétel szempontjából is eredményes social media jelenlét, de ha úgy érzi valaki, hogy már sínen van, csak éppen azt nem tudja mit is posztoljon, akkor íme néhány könnyen megvalósítható ötlet. 

Ezek az ötletek szinte egytől-egyig írott vagy videós tartalomként is alkalmazhatóak.

FONTOS! Akár így akár úgy, a fotó vagy videó minőségére nagyon figyel és inkább saját anyagokkal dolgozz, mint stock képekkel vagy videókkal.

Ha elfogadod, hogy napról napra meg kell újítanod a tartalmadat, ha nem gyakrabban.Legfőképpen pedig úgy, ha úgy ismered a közösségedet, akár a családodat. Hogyan tedd mindezt? Olyan történeteket mesélj nekik, amiket hallani akarnak. Nyíltan és nagylelkűen adj.

                                                                                Gary Vaynerchuk

1.) Adj néhány ingyen tanácsot a szakmáddal kapcsolatban.

Például ha adótanácsadó vagy írd le aktuálisan, hogy mire figyeljenek pl. adóbevalláskor, évzáráskor, évkezdéskor, vagy kinek melyik cégforma javasolt és miért stb. Ebből számtalan poszt születhet de vigyázz ne csak erről szóljon az oldalad.

Ha sminkesként dolgozol  mond el, hogy a 2019 -es sminktrendek kinek lehet előnyös és ki az, aki semmiképp ne ragaszkodjon idén a divathoz. Vagy milyen alapozót érdemes használni ha egész nap tartós sminkre van szükségünk, de arról is írhatsz vagy beszélhetsz, hogy egy bizonyos kor felett mi az amit TILOS mert pl. öregít. Attól sose tarts, hogy a konkurencia elviszi a tippjeidet és ebből fog profitálni!!! Egyébként meg ha a konkurenciának csak ennyire telik, akkor igazán nincs mitől tartanod. Sose feledd, hogy neked van valamid ami a konkurenciának nincs… ez pedig TE magad vagy, a Te egyéniséged és tapasztalat rendszered. Ezt soha nem fogják tudni lemásolni!

Ha lakberendezőként dolgozol csinálhatsz hetente ismétlődő sorozatot abból, hogy tanácsot adsz a követőidnek, például milyen trükkökkel növelheti a teret a nappaliban. Vagy a színek hatását bizonyos konkrét esetekben. A lényeg hogy adj és ne félj attól, hogy akkor ha ezt ingyenesen odaadod nem fogják igénybe venni a szolgáltatásod. Sőt ennek a pszichológiai hatása sokkal inkább az, hogy ha Te ezt elmondod ingyen akkor vajon mi mindent adhatsz a fizetős szolgáltatásaidban.

2.) Cáfold meg a szakmáddal kapcsolatos “népi” hiedelmeket.


Például ha kozmetikus vagy gyűjts össze néhány az interneten keringő tévhitet ami a közhiedelemmel ellentétben bizony nem működik. 
Vagy pl. ha barista vagy, mesélj a kávéval, kávézási szokásokkal kapcsolatos tévhitekről.
Ha divattal foglalkozol (pl.: stilyst vagy vagy üzlet tulajdonos) írd le, azt a néhány tippet amit az emberek biztosan rosszul tudnak az alkatukkal, a trendekkel vagy a színekkel kapcsolatban. 

 Kezdheted úgy is, hogy a leggyakrabban előforduló tévhitek… vagy amit lehet, hogy eddig Te is rosszul tudtál a …. -ról. 

3.) Mutass be valamit ami a színfalak mögött zajlik, ami amúgy kulisszatitoknak számítana, ha nem lenne közösségi média.

Ügyvédként, akár megmutathatod az asztalod kaotikus “rendjét” amikor épp hatalmas munkában vagy és már csak a kávé (csoki, süti, tea, vagy egy kiadós séta) segíthet… Ebben az esetben azt is említsd meg, hogy épp mi az ügy amin dolgozol, nyilván konkrétumok és név nélkül. Az első fele megmutatja, hogy Te is ember vagy és megadod az azonosulni tudás lehetőségét az olvasónak,  a másik fele meg alátámasztja a szakmai tudásod. A lényeg, hogy mind a kettő bizalmat épít az ügyfeleidben (leendő ügyfeleidben) és számodra ez a cél.

Ha éttermed van, mutasd meg, hogy az egyik ételed hogyan készül. Ezt persze videóban (gyorsítva) egyszerűbb, de képekben is lehet mesélni. Vagy amikor épp a séfed alapanyagokat rendel vagy vásárol. De az is érdekes amikor tervezitek a menüt és kikéritek a követők véleményét egy étellel kapcsolatban.

+1.) Írj valami érdekeset egy megtörtént esetet, ügyfeleddel / vevőddel kapcsolatban.

Valami olyat amit esetleg egy vevőd mondott rólad és miért, mármint, hogy miben segítettél neki. Vagy egy tanulságos esetet ami a kliensed problémája volt és Te megoldottad. Az utóbbi esetben azt is írd le röviden, hogy hogyan.
A lényeg, hogy ne félj szakmai tippeket megosztani mert nagyon erősen építi a bizalmat és a közösségi felületeken ez az egyik legfontosabb cél amit el kell érned.

Rengeteg téma, és ötlet van még amit érdekes és érdemes a közösségi médiába vinni.
Úgyhogy erről biztosan írni fogok még!

De addig is, elemezzük ki jelenleg milyen az oldalad! 
Ha nem vagy biztos abban, hogy jó úton vagy a felületeiddel, akkor már egy konzultáció is sokat segíthet.
Együtt átnézzük a jelenlegi oldalaidat és meghatározzuk, hogy hogyan kellene változtatnod. Garantáltan könnyebbé teszi majd a dolgodat és eredményesebbé a jelenlétedet (a céged, márkád jelenlétét).

Ja majdnem elfelejtettem: 

A jelentkezők közül minden hónapban kiválasztok egy szerencsést, aki ingyenesen kap lehetőséget.
Neked csak annyi a dolgod, hogy indokold meg nekem, hogy miért Te szeretnél lenni a kiválasztott.
Légy bátor és írd meg, hogy mi a problémád,
 mi okozza számodra a kihívást a közösségi felületeiden.

A leveledet a dominko.gabriella@gmail.com címre várom!

 

 

süti beállítások módosítása