7 végzetes gyakori hiba, amit ne kövess el ha a Facebookot üzleti célra használod!

Sokan keresnek meg azzal, hogy hiába gyűjtöttek össze több ezer követőt az oldalukon egyszerűen nem működik és nem tudják őket elérni. Vagyis azt a konklúziót vonják le belőle, hogy manapság a Facebook már nem működik. Azok a posztok, amivel néhány éve még forgalmat generáltak, manapság semmit nem hoznak.

dominko_gabriella_facebook_social_media.png

Olyan mintha senkit nem érdekelne… vajon így van ez?

Azzal kapcsolatban nagyjából mindenki egyet ért, hogy viszont a Facebook jelenlét 2019- ben is elengedhetetlen egy piacon érvényesülni akaró vállalkozás vagy márka számára.

Mondhatjuk úgy is, hogy aki nincs fenn az nincs is! 

Mivel jelenleg is a legnagyobb és legbefolyásosabb közösségi oldal, így ezt az állítást nem nagyon kell magyaráznom!

Nézzük mik azok a hibák amik nagyrészt eldöntik, hogy fel tudod -e használni a facebook közösség építő erejét avagy nem. 

7 végzetes és gyakori hiba: 

  1. A facebookon kommunikálni akaró vállalkozások félre értik az oldal funkcióját. Mint szoktam mondani a facebook nem hirdető  újság! Ide szórakozni, kikapcsolódni és informálódni járnak az emberek. Ezt minden esetben érdemes figyelembe venni amikor a posztjaidat készíted. Nem fog működni a közösséged ha folyamatosan eladni akarsz. Senki sem szereti ha azt érzi, hogy rá akarnak tukmálni valamit. Ha az oldaladon csak az aktuális akcióidat és termékeidet publikálod, azzal bizony nem fogod aktivizálni a követőidet. Ráadásul azt érzik majd, hogy Te folyamatosan kérsz és sosem adsz semmit. Rakd össze úgy a tartalmaidat, hogy minden 8. vagy 10. poszt legyen ami az értékesítésről szól direkt módon. A többibe rejtsd el és szórakoztass, taníts, informálj.

  2. Ha nem használsz saját videókat, élő vagy rögzített formában, persze ne vidd túlzásba és ami nagyon fontos, legyen témája, szóljon valamiről, ami kapcsolódik a vállalkozásodhoz. Az élő videókat tervezd meg és mivel azok tartalom szempontjából hosszabbak, ezért fontos, hogy tudd miről és kinek akarsz beszélni. Az első 2 percet is töldsd ki valamivel és ne azzal, hogy köszöngetsz a becsatlakozóknak és azt hajtogatod, hogy még várunk egy kicsit míg többen megérkeztek… nagyon unalmas és már az éljen elveszted sokak érdeklődését. Persze ne vágj bele rögtön a mondandódba mert úgy meg lemaradhatnak róla. Legyen egy jó kis történet amivel megindítod az ÉLŐ-t és bevezeti a témádat. Az előre rögzített videók hossza maximum 2 percesek legyenek. Sajnos bármennyire érdekes a témád, az emberek hamar megunják, így a rövidebb, tömörebb tartalmak az előnyösebbek.

  3. Ha nem használsz saját fotókat! Viszont nagyon figyelj, hogy csak jó minőségű nem homályos, minőségi képek legyenek. Ma már egy jobb minőségű mobiltelefon is alkalmas az elkészítésükre. Az sem árt ha kicsit megszerkeszted mielőtt kirakod, ha van logód akkor érdemes rárakni. De soha ne használj ingyenes app-et vagy ha igen, akkor csak olyat ami nem logózza fel a saját nevével. Én a snapseed applikációt szeretem használni, ha mobilról dolgozom. Úgy komponáld meg a képet, hogy megakassza a nézelődő tekintetét. Igen, a Facebookon is fontos  a képek minősége és milyensége nem csak az Instagramon. Soha ne szerkessz össze több képet egy képpé. Elveszed annak a lehetőségét, hogy rákattintsanak a posztra. Ha több képet akarsz megmutatni akkor a nyitó képek legyenek nagyon ütősek és a Facebook úgyis jelzi, hogy van ott még pár darab amit meg lehet nézni. Mivel az emberi természet kíváncsi, erre 80 %-ban rákattintanak a követők. 

  4. Ha nem a célcsoportodnak megfelelően kommunikálsz! De ne tévesszem meg ez az instrukcióm,  használd a kreativitásod. Például ha női karkötőket árulsz, nem zárja ki, hogy megszólíts férfiakat is néha. Nyilván más üzenettel! Mondjuk lehet egy poszt, ami megszólítja az apukákat. Hello Apa! Ugye nem felejtetted el, hogy 1 hét múlva szülinapom van? Imádnám ha a meglepnél és a csomagban egy ilyen rózsakvarc karkötő lenne!!! Nézd! Ha tőle rendeled akkor még becsomagolnod sem kell, mert a karkötő készítője (cégnévvel helyettesíthető) megteszi helyetted. Na? Mit szólsz?

  5. Ha nem hatsz az érzelmekre! Tartalmaid mozgassanak meg érzelmi szálakat de ne legyenek sablonosak. Igen, mindig aranyos egy kutya, macska vagy baby a képen, de csak akkor használd ha saját kép és a tartalom valahogy illeszkedik ahhoz, amit közvetíteni akarsz a követőid felé! 

  6. Ha nem kommunikálsz a közösségeddel csak TE beszélsz! Folyamatosan csak olyan posztokat teszel közzé amiken Te valamit csinálsz, valahol vagy, esetleg a termékedet vagy szolgáltatásodat így vagy úgy bemutatod. Persze ilyen is kell, de így hol marad a kommunikáció a követőiddel!? Amikor kérdezel tőlük, vagy ők akár visszakérdezhetnek, amikor nem csak mesélsz. Vagy hol marad amikor a szakterületeddel kapcsolatban megosztod a tanácsaidat, élményeidet, vagy a tapasztalataidat.  Amikor tényleg értéket teremtesz a közösséged számára, amikor szórakoztatod Őket? Pedig első sorban ezért követnek Téged (a vállalkozásodat, a márkádat) nem azért mert folyamatosan vásárolni akarnak! Mindezeket figyelembe véve viszont tartózkodj a sablonos kérdésektől! Ne Te legyél a 1000. aki megkérdezi Tőlük, hogy ki mit csinál a hétvégén? Csak akkor ha ez valamilyen módon összeköthető a márkáddal!

  7. Bizony az is hiba ha telerakod hashtaggel a posztodat, vagy egy az egyben áthúzod az instáról amit ott megosztottál.  Minek a Facebookon a sok hashtag? Jól néz ki? Vagy miért? Persze nem azt mondom, hogy egyáltalán nem kell, például a sajátodat azt használd, meg 1-2 jellemzőt, de ne rakd vele tele a posztodat. Ha meg instán is és facebookon is dolgozol akkor gyárts külön tartalmat! Gyakran követnek itt is és ott is emberek, és hamar unalmas leszel ha mind a két felületen ugyan azt adod nekik. Ha mégis áthúzod a Facebookra amit megosztottál Instagrammon, legalább a hashtageket töröld le a posztból!

Szóval a következtetés gyakran téves, a facebook működik, de csak akkor, ha arra használod amire való. A követőidnek is élvezni kell amit csinálsz, mert akkor maradnak Veled! Tény hogy változik, de a felhasználók igénye is változik, és aki nem hajlandó adaptálódni a változáshoz az bizony lemarad!!!! 

Ha esetleg segítségre lenne szükséged, itt megtalálsz: www.dominkogabriella.hu

süti beállítások módosítása